Створення позитивного іміджу нашої держави у світі не стало предметом уваги передвиборчих програм жодної з політичних партій, представлених у Верховній Раді України VIII скликання, так само як і питання публічної дипломатії. Єдиною політичною партією, яка приділила цьому питанню увагу в контексті створення системи проактивної державної інформаційної політики, стало «Об'єднання «Самопоміч».
Коаліційна угода 2014 року не згадує безпосередньо про публічну дипломатію як інструмент популяризації України у світі та взаємодії з громадськістю, але, як згадувалось вище, артикулює необхідність запровадження іномовлення з метою створення позитивного іміджу України, а також забезпечення належного фінансування українських культурних центрів за кордоном, підтримки просування українського культурного продукту в інших країнах. Надалі це частково знайшло відбиття у програмі діяльності уряду та профільних міністерств.
Представники українського парламенту брали активну участь у формуванні інституційних та нормативних рамок популяризації України у світі. Наприклад, після затвердження у січні 2015 року переліку пріоритетних програм в рамках Стратегії сталого розвитку «Україна-2020», зокрема, Програми популяризації України у світі та просування інтересів України у світовому інформаційному просторі, вже у лютому було проведено установче засідання Цільової команди Програми популяризації України у світі, до складу якої увійшли представники Верховної Ради України поряд з представниками урядових інституцій та експертних спільнот. Хоча діяльність цієї групи не привела до конкретних результатів, можна відзначити зацікавленість парламентарів у формуванні зовнішньої іміджевої політики.
У грудні 2016 року за ініціативи Комітету у закордонних справах були проведені парламентські слухання на тему: «Актуальні питання зовнішньої політики», де чільне місце займали питання формування позитивного іміджу України. Також у грудні 2017 року в Комітеті ВРУ з питань європейської інтеграції відбулись комітетські слухання на тему: «Державна стратегія позиціювання України у світі» за участі депутатів та керівників урядових структур. Були напрацьовані відповідні рекомендації Верховній Раді України, КМУ та Представництву Європейського Союзу в Україні.
У 2017 році ВРУ ухвалила Закон «Про державну підтримку кінематографії в Україні», який серед іншого спрямований на активізацію міжнародного співробітництва та покращення іміджу України на міжнародному ринку. Завдяки цьому закону Україні вдалося надати державну підтримку українським кіновиробникам, що зробили декілька продуктів патріотичного спрямування, які демонструвалися за кордоном і мали вплив на посилення інтересу міжнародної спільноти до України, подій на Донбасі. Варто лише навести приклад, де завдяки співпраці МЗС та МІП, вдалося організувати покази художнього фільму «Кіборги» в низці іноземних держав.
Також можна відзначити підтримку українського парламенту у створенні Українського інституту книги (УІК), створеного Міністерством культури України у 2016 році. Поміж іншим Інститут був покликаний просувати українську літературу за кордоном. У 2019 році УІК забезпечив участь України у міжнародних книжкових ярмарках в Лондоні, Парижі, Болоньї, Абу-Дабі та Празі коштом державного бюджету України. У червні 2019 року профільний комітет ВРУ з питань культури й духовності підтримав законопроект, розроблений спільно з Українським інститутом книги, що серед іншого спрямований і на полегшення питань перекладу українських творів іноземними мовами й т. д.
Значний інтерес представників ВРУ, а також Комітету ВРУ у закордонних справах був і до створення Українського інституту. Проблематика діяльності інституту та в цілому культурної дипломатії неодноразово ставала предметом розгляду на засіданнях, слуханнях та круглих столах комітету із залученням представників МЗС та Мінкультури.
Нереалізованими залишилися плани щодо прийняття Закону України «Про Український інститут», проект якого у квітні 2016 р. був презентований у Комітеті ВРУ у закордонних справах. Втім, в результаті зміни підходів та із врахування нормативно-правових рамок, утворення державної установи «Український інститут» було формалізовано Розпорядженням КМУ у 2017 році з віднесенням його до сфери управління Міністерства закордонних справ України.
Інтерес до діяльності УІ зберігається з боку голови комітету ВРУ у закордонних справах та окремих народних депутатів. Досить позитивним сигналом можна вважати збільшення бюджету МЗС України на фінансування даного напрямку до 77 млн грн у 2017-2018 рр. У Законі про державний бюджет на 2019 р. видатки на просування іміджу України за кордоном становлять біля 147 млн грн, з яких до 90 млн грн передбачаються на розвиток Українського інституту.